Az instagram ma már a legnépszerűbb közösségi portálnak tekinthető az egész világon.
Kezdetben még egy „aranyos” vállalkozásnak indult, melyeken személyek képeket oszthattak meg. A Facebook-al ellentétben tehát itt nem szavakkal, hanem jól megörökített pillanatképekkel lehetett arról beszámolni, amit a felhasználó a nagyvilág, vagy ahogy ezen a felületen nevezik – követőik elé tár.
Sajnos azonban az Instagram ma már nem az a tér, aminek elindult. Az „aranyos” szót használtuk rá, akkor legyünk következetesek: ma már nem annyira „aranyos” hely.
A nagy vállalatok gyorsan, leleményesen (ki hibáztatná őket ezért?) kaptak az alkalmon, és a nagy követőbázissal, kvázi népszerűséggel rendelkező felhasználókat megnyerték maguknak. Ennek a lényege a következő: a cég bizonyos termékeit a felhasználó megjeleníti a posztjaiban (ki kreatívan, ki pedig nagyon nem úgy) és cserébe bizonyos ellenszolgáltatásokat kap: pénzt, terméket, még több követőt. Mert az Instagram lényege a mind nagyobb követőtábor. Abba most ne menjünk bele, hogy az mennyire etikus, hogy valaki bármennyiért is eladja a saját oldala függetlenségét, olyan dolgokat erőltet rá az addig jóhiszemű követőire, amelyeket ők nem szívesen akartak volna látni. A legszomorúbb az egészben, hogy ezt egyes emberek fel sem fogják, hogy ezzel mégis mi a probléma. Miért ne mondhatná meg valakinek, hogy mi a jó? Ezzel meg mi a baj?
Ez az újkori közösségi média egyik nagy hibája. Az átlagembert nem érdekli az ilyen. Ő csak ártatlanul akar a képekben gyönyörködni, nézelődni, a véleménye úgyis mindenkinek a sajátja, mely kialakult, nem kell megint egy új „videójáték effektus”, ahol mindenki olyan vágyakat élhet ki, melyekre egyébként nincsen szüksége.
Ebből fakadóan alakult ki az „influenszer” fogalma. Influenszer manapság az lehet, aki a véleményével, cselekedeteivel a közösségi médiában vélemény vezérnek számít, tehát az ő látásmódja hatással van a követőre, vagy annak bizonyos százalékára.
Végkép ne menjünk bele abba, hogy ez jó-e vagy rossz. Az biztos, hogy ilyenek régen is voltak – az élet más területén (pl.: politika).
Van azonban még egy kis szelete az Instagramnak, ami megmaradt az eredeti elképzelésből: az pedig a #. #-el szokták címkézni a felhasználók azt, hogy éppen mihez is kapcsolódik az adott képe, melyet posztolt.
Ez az ami a cikk igazi lényege lett volna eredetileg. Mert, hogy Budapest elég előkelő helyet foglal el a világon az Instagram címkézés tekintetében. A Big Seven Travel utazós portál ugyanis a negyedik helyre sorolta Budapestet a „leginstagrammozottabb” (sicc!) európai helyek listáján. A magyar főváros ezzel többek között Bécset, Monacót, Párizst, Toszkánát és a svájci Alpokat is bőven maga mögé utasította.
A legnépszerűbb megnevezettebb budapesti helyszínek egyébként a következők voltak: Széchenyi Fürdő, Halászbástya, Lánchíd.
A lista első fele egyébként így alakul az egész világot tekintve:
1, Dubrovnik
2, Izland
3, Skót-felföld
Örülünk neki? Persze! Ebből aztán egészen biztosan látszik, hogy a magyar főváros egyre népszerűbb.
Ennek ki ne örülne?