Magyarországon jelenleg 9100 kilométer kerékpáros útvonal található, ebből 5100 kilométer kerékpározásra kijelölt út, 4000 kilométer pedig önálló kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút. Érdekesség, hogy ebből 1250 kilométer 2010 óta épült.
De itt még nincsen vége, hiszen a Magyar Kerékpáros Szövetség bevonásával jelenleg is zajlanak kerékpárosokat érintő fejlesztések, így a túraútvonalak kijelölése, kerékpáros szolgáltató központok létrehozása. 1,2 milliárd forint uniós támogatás felhasználásával a Balatoni Bringakör mentén, a Sopron-Fertő vonalon, valamint a Felső-Tisza környékén valósulnak meg újítások. További 1,5 milliárd Ft-ból megvalósul a balatoni közbringarendszer, ami Magyarországon a tizedik közösségi kerékpárkölcsönző hálózat lesz, a 2014 óta létrejött fejlesztések nyomán ilyen rendszerek üzemelnek már Budapesten, Debrecenben, Esztergomban, Győrött, Hévízen, Kaposváron, Nagykanizsán, Szegeden és a Dráva mentén is.
A távlati tervek szerint a teljes kerékpározható hálózat hossza 2030-ra megközelíti majd a 15 ezer kilométert.
Mindemellett figyelmet kell még fordítani a szemléletformálásra is, hogy minél többen érezzenek kedvet a kerékpárhasználathoz. Ennek érdekében minden évben tavasszal és ősszel meghirdetésre kerül a Bringázz a munkába! kampány.
Különösen aktuális 2020-ban, a nemzeti összetartozás évében a Kerékpárral 7 határon át! program.
A sorozat célja a környezetbarát, egészséges és biztonságos kerékpáros közlekedési mód népszerűsítése, a szabadidő hasznos eltöltése, a szomszédos országokkal és azok magyarlakta térségeivel való kapcsolatok erősítése.