Nem is szépek, nem is olyan hasznosak, és nyugati példákat sem találunk rá –ezt látták meg a MÁV illetékesei akkor, amikor úgy döntöttek, hogy lebontják a két pesti csúcspályaudvaron található pavilonokat.
"A MÁV kiemelt figyelmet kíván fordítani az állomásokon az utasforgalom korábbiaknál magasabb színvonalú kiszolgálására. Ennek érdekében elkezdődik a Nyugati és a Keleti pályaudvaron a kereskedelmi szolgáltatások fejlesztése, a koncepcióba nem illő pavilonok elbontása."
Első lépésként a Nyugati pályaudvari aluljáró bérleti szerződéseit mondták fel, és elkezdték a MÁV üzemeltetésében álló keresztfolyosó rendbehozatalát. A MÁV következő lépése az, a Keleti pályaudvaron tapasztalható állapotok megszüntetése.
Ennek folyamán az állomás látképét romboló vagy nem megfelelő színvonalú szolgáltatásokat nyújtó tizenkét bódé bérlő szerződését felmondták.
Természetesen a pályaudvaron továbbra is maradnak olyan üzlethelyiségek, ahol ételt, italt, újságot tud az utazóközönség venni vagy pénzt tudnak majd az emberek váltani. A későbbiekben utascentrum kialakítását tervezik a Keletiben, megújulnak a tervek szerint az utasforgalmi területek is.
Elindult a kiemelt, legnagyobb utasforgalmat lebonyolító és más felújítással nem érintett fővárosi vagy elővárosi állomások megújulása is. Ez 50 állomást érint, és ehhez kapcsolódva vizsgálják meg az állomási funkciókat és a szolgáltatásokat.
A fejlesztési terv első ütemében 2019-ben részben megújul a Bicske alsó; Alsógöd; Felsőgöd; Nagymaros-Visegrád; Szob; Sződ-Sződliget és Albertirsa megállóhely. Rákospalota-Újpest állomáson tavasszal lebontják a raktárépületet és nyáron a vágányhálózatot is karbantartják. Dunakeszi-Gyártelep állomáson P+R parkoló épül az önkormányzattal közösen.
Valljuk be ennek már ideje volt. Reméljük, hogy országszerte követik majd ezen példákat, mert ennek mi utasok látjuk majd a legnagyobb hasznát.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.