Budapest a világ első felében helyezkedik el. Hogy miben? Jó a kérdés, de a válasz egyértelmű: a tömegközlekedésben, a dugók számában, hosszában. De nem csak az autós, hanem a tömegközlekedés állapotát is vizsgálták.
Bár sokan azt gondolják, hogy a magyar fővárosban a torlódások érik a torlódásokat, de valójában ez nagyon nem így van, sőt!
Persze 3. világbéli országról beszélünk, de Indiában és Ázsiában nem ritkák a 4-5 órás dugók sem, ahhoz képest persze nem nehéz jónak lenni. Persze akkor még a tömegközlekedésről nem is beszéltünk, ami a világ számos országában enyhén szólva hiányosnak nevezhető.
Ebből adódik, hogy Európa fővárosai uralják a világ közlekedését, amely lista szerint Budapest a 19. helyen áll a sorban.
A dobogó legfelső fokán Berlin, a második helyen Párizs, a harmadikon Koppenhága áll. A német főváros tömegközlekedési hálózatában az utazási átlagsebesség 6,5 kilométer óránként, Párizsban ez 6,2, Koppenhágában 5,6, míg a sereghajtó Mexikóvárosban 2,4 kilométer óránként. A vizsgált 32 város közül a negyedik helyen Helsinki végzett, majd Athén, Prága és London következik a sorban.
A tízes listában az első nem európai város, a nyolcadik helyezett New York és a tizedik Melbourne. A ranglista összeállításakor a kutatók figyelembe vették az olyan tényezőket is, mint a lakosság mérete, az átlagos utazási távolság, valamint a népességsűrűség.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.